StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Surprising Antarctica, the white continent………..

Hallo allemaal,

Wij zijn weer terug in de bewoonde wereld hoor. Wij hebben even een uitstapje naar het witte continent gemaakt waar wij de afgelopen 11 dagen hebben rondgezworven. Als je toch zo lang van huis bent dan wil je het toch nog net iets specialer maken. Via een zogenaamde ‘last minute' zijn wij met het schip de ‘Antarctic Dream' 1 november uit Ushuaia gevaren. Het heeft nog heel wat moeite gekost om alles rond te krijgen, maar uiteindelijk was alles op de laatste dag toch nog goed gekomen. Wij vertrokken dus met volle moed en happy faces naar Antarctica. Al snel was er van die blijheid weinig over, want het bleek dat wij toch niet echt van die zeemansbenen hadden. Gelukkig waren wij er wel op voorbereid en viel de uiteindelijke schade mee. Na 2 dagen varen bereikten wij eindelijk het witte continent! Nou en wit was het hoor!

Het Antarctica seizoen is net begonnen en daarom was onze boot maar voor de helft gevuld (helaas waarvan het merendeel een grote groep saaie Spanjaarden was) met 45 personen. Gelukkig waren er nog meer Nederlanders aan boord waar wij gedurende deze reis mee hebben opgetrokken (beetje lopen klaverjassen). Het voordeel van het weinige aantal mensen was dat wij vele landingen op Antarctica konden maken met zodiacs (rubber bootjes). Helaas konden wij niet elke dag een landing maken, want er stond een te harde wind en/of de vaarwegen waren geblokkeerd door ijs. Maar de keren dat wij het land op konden, vonden wij toch wel heel speciaal. Wij hebben vele pinguïns gezien, ook nog wat zeehonden en een paar walvissen. Daarnaast hebben wij ook vele grote ijsschotsen, gletsjers en heel veel sneeuw gezien! Uiteindelijk viel de hoeveelheid wildlife een beetje tegen, maar aan de andere kant blijft Antarctica wel heel bijzonder hoor.

Op de boot zelf werden wij natuurlijk goed verzorgd. Iedere middag en avond werd ons een heerlijk 3 gangen menu voorgeschoteld. Daarnaast hadden wij iedere ochtend een ontbijtbuffet en iedere middag een soort van high tea. Je kunt begrijpen dat de nodige kilo's er weer aangekomen zijn.

En wat deze reis ook heel bijzonder heeft gemaakt is dat Sten, Madeleine ten huwelijk heeft gevraagd. Ergens op een eilandje in Antarctica vroeg hijhaar ten huwelijk, romantisch toch? Dus op dit moment gaan wij als verloofd stel de rest van onze reis door. Hoe, wat, waar en wanneer daar moeten wij zelf ook nog even goed over nadenken.

Vandaag zijn wij rond8 uur in Ushuaia aangekomen en morgen hebben wij een 16 uur durende busrit voor de boeg. Wij gaan namelijk naar El Calatafe waar een enorme gletsjer te bewonderen is. Wij gaan dan eerst Argentinië uit om vervolgens via Chili Argentinië weer binnen te gaan. Het betekent ook dat wij nog maar 8 weken reizen voor de boeg hebben en dat wij langzaam Patagonië gaan verlaten en de warmte weer gaan opzoeken. Wat wij in die 8 weken nog allemaal zullen beleven, lezen jullie in de resterende blogs!

Veel liefs van ons.

Priscilla

Wat een super leuk bericht!!! Ik viel zo wat van mijn stoel af, maar ben echt super blij voor jullie! Heel erg gefeliciteerd!

(twee bruidsmeisjes hebben jullie al hihihi)

Wilma van der Scheer

Wat een avontuur, die reis van jullie. En nu weer het begin van een nieuw avontuur in het vooruitzicht.
Van harte gefeliciteerd.
Bedankt voor alle mooie foto's, zo ben ik ook een beetje op wereldreis.

den-jes-gwen-duncan.

zeker SUPER romantisch.

GEFELICITEERD!!

dikke pakkerd van ons..

Mandy

Wat onwijs leuk!!

Gefeliciteerd van ons allemaal hier!!
Geniet nog even van je reis!
Het is trouwens super om alle foto's en verhalen te lezen!
Xxx

Zandra

Geweldig nieuws, geweldige foto's
Leuk hoor om op deze manier met jullie te blijven mee genieten.

Heel veel plezier nog

Gertjan, Linda en Bridget

Hey,

Wat leuk, van harte gefeliciteerd!

Geniet nog lekker van jullie 8 weken.

Groeten,
Gertjan, Linda en Bridget.

Jaap en Nai

Gefeliciteerd hoor en nu op naar het volgend aventuur

natasja

hey mad en sten,

Wat een super mooi nieuws Gefeliciteerd!!

En aparter kan het haast niet ja toch top sten!!!!!

groetjes liefs van ons

Oma

Geweldig nieuws.Gefeliciteert.Het wordt druk in de familie volgend jaar.Liefs Oma.

Marian

Wauw, als eerste van harte gefeliciteerd! Top.

Toen ik jullie nieuwe bericht zag in mijn inbox met als titel Antartica was het eerste wat in mij op kwam "jaloers"!

Lekker genieten nog daar.

x Marian (je weet wel die van de WUR, voor als het vergeten bent Sten)

Pieter

Hoi Sten en Madeleine,

Van harte gefeliciteerd. weer mooie foto's en een verhaal met een speciaal tintje.

Veel plezier de komende 8 weken

groet,

Pieter

Gerrit

Nice!!!

De 24e mag ik een saai verhaaltje aanhoren over hoe speciaal de WUR nu wel niet is. Afijn je kent het.

In elk geval: gaaf dat dit ook nog in jullie schema zat!!

Geniet er nog van die laatste 2 maanden !! (want zo kan je het ook zien. Gewoon nog bijna twee maanden doen wat iedereen eigenlijk wel eens zou willen doen terwijl ze nu aan het werk zijn).

(Je begrijpt. Ik zoek nu nog werk).

Ariën Baken

Jullie gaan wel ver hoor....... van harte gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk!

mariska

Wat een mooie foto;s weer!
Gefeliciteerd met jullie verloving....
Feestje!!!

Geniet ervan.

Goretti

Madeleine en Sten, van harte gefeliciteerd met jullie verloving, en aanstaand huwelijk. Leuk. Ook super, jullie reisverhalen en foto's. Geniet ervan, en inderdaad jullie zijn nu onderhand prof's. Wie weet, een eigen bedrijf, wereldreizen plannen, organiseren en verkopen. Advies en ervaring genoeg, denk ik zo. Goed, nog lekker paar maandjes genieten. Veel plezier, alle goeds, Groetjes, liefs, Goretti

Patrick

Goed verhaal! Maar ergens komt het me wel heel bekend voor :-p. Jullie foto van Antarctica kwam toevallig langs op de startpagina; ik heb namelijk ook m'n weblog bij 'Reismee'. Maar m'n foto's staan op Picasa. Geniet van jullie reis!