StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Een weekje kamperen in de outback

Good day mate!

Hoest in Holland? Lekker vakantie aan het vieren? Dat doen wij in ieder geval nog wel en momenteel zitten wij alweer in Cairns, Australië! De vluchten naar en binnen Australië verliepen vlekkeloos, de vlucht naar Cairns was trouwens alweer de 3de binnen 8 dagen! Aan het milieu denken wij niet hoor, wij willen het namelijk ook lekker warm hebben als wij weer terug in Nederland zijn.

Wij hebben er net een weekje ‘outback' op zitten en zijn nu erg moe en verkouden. Het idee was om een georganiseerde trip te boeken in Alice Springs, maar uiteindelijk hebben wij toch maar een auto gehuurd. Wij zijn eerlijk gezegd na Azië klaar met toertjes en alle randzaken er omheen. Als niet kampeerders gingen wij dus een weekje kamperen in de ‘outback'. Na eerst de huurauto gecontroleerd te hebben op deukjes en andere zaken (je ziet altijd wel wat over het hoofd) zijn wij inkopen gaan doen in de lokale supermarkt. Jeetje dat was schrikken, alles was 5 keer zo duur!!! Na wat getier en gevloek hebben wij toch maar voor een week eten ingeslagen, voornamelijk brood, pindakaas en fruit. Hier hebben wij ook onze eerste Aboriginals gezien en eerlijk gezegd vinden wij het net zwervers. Het links en met een automaat rijden was een beetje wennen, maar uiteindelijk hebben wij niets geraakt. Ook al zullen wij die kangoeroe niet meer vergeten die zomaar van rechts aankwam hoppen. Aangezien de auto en de benzine aan de prijzige kant waren, hebben wij de gehele week met wat getier en gevloek in de auto geslapen. Er zijn namelijk voldoende plekken langs de weg waar je gratis kunt overnachten.

Als eerste hebben wij Uluru (Ayers rock) bezocht. Dit is echt een prachtig stukje steen hoor! Helaas was het weer niet echt goed en konden wij de vooraf gewenste beklimming niet doen. In plaats daarvan hebben wij een 4 uur durend rondje om Uluru gedaan. Ook erg mooi! Daarna zijn wij naar Kata Tjuta (de Olga's) gegaan, ook een gesteente uit de prehistorie. Dit stukje steen vonden wij allebei iets mooier dan Uluru. Ook hier hebben wij een schitterende wandeling gemaakt. Onderweg kom je natuurlijk veel mensen tegen zowel toeristen en aussies. De aussies zijn onwaarschijnlijk groot, vriendelijk en behulpzaam. Als laatste zijn wij naar Kings Canyon gereden, nou zeg maar gescheurd. Ook hier hebben wij een fantastische wandeling gemaakt. Deze ging in een razend tempo (Sten lijkt altijd wel haast te hebben) dwars over en door de canyon. Op de terugweg naar Alice Springs hebben wij op de zelfmoord kangoeroe na, andere kangoeroes mogen begroeten. Van eentje konden wij zelfs foto's maken en vooral Madeleine vond dit erg leuk.

Nadat we weer in Alice Springs waren konden wij na 6 dagen eindelijk weer eens douchen. Het kampeergevoel is wel aangewakkerd hoor, maar het zal nooit onze favoriete bezigheid worden. Laten wij nu net weer een auto gehuurd hebben voor de laatste 3 weken van Australië waar wij van Cairns naar Sydney zullen reizen. Hoe dit afloopt lezen jullie in de volgende blogs. Geniet van de foto's en tot snel.

Liefs Sten en Madeleine.

ps: Vanwege de geringe tijd en de langzame internetverbinding konden wij geen omschrijving van de foto's geven.

Pieter

Leuk weer bekende namen te horen als Uluru en Alice Springs.
Vooral de rode aarde staat mij nog bij die heeft nog wel een jaar aan mijn wandelschoenen gehangen
Veel plezier nog in down under.

Groet,

Pieter

Janneke

leuk leuk leuk om te lezen!! :-D Jammer dat het bewolkt was maar bij de Kings Canyon gelukkig weer een mooie blauwe lucht! Nog bij Annie's geweest? ps. geen bananen kopen, die zijn ontzettend duur!!

Gerrit

Australie. Volgens mij heel anders, maar ook gewoon anders mooi.

Geniet er van!

Floor

Lieverds!

Leuk om te lezen wat mij straks te wachten staan :)
We zijn er helaas niet meer tegelijk...
Geniet ervan!!

X