StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Vaarwel amazing Thailand

Lieve allemaal,

Vanuit de hoofdstad (Kuala Lumpur) van Maleisië onze een na laatste blog uit Azië (snik, snik, snik). Onze tijd in Azië zit er bijna op en binnen 3 dagen zullen wij op een ander continent zitten, te weten Australië. Op naar de woekerprijzen die dicht bij de prijzen van Nederland in de buurt komen. Zal weer even wennen zijn (als we daar ooit nog aan kunnen wennen)!! Maar nog even terug naar Thailand, want daar waren wij gebleven. Onze laatste blog kwam uit Bangkok. Vandaar uit zijn wij een weekje naar Pattaya gegaan waar we alleen maar het strand hebben gezien. Wij zouden naar een eilandje gaan, maar kostte veel tijd en geld dus besloten om naar een plaatsje te gaan wat makkelijk te bereiken was en niet al te duur was. Door een aantal mensen gewaarschuwd om daar niet heen te gaan, omdat het daar meer een hoerenbuurt zou zijn. Maar toch gegaan, omdat als wij het echt niks zouden vinden wij altijd weer ergens anders heen zouden kunnen gaan. Daar eenmaal aangekomen viel dit voor ons eigenlijk wel mee. Als man alleen kun je daar niet lopen zonder om de zoveel tijd door een hoer (vrouw, man, manvrouw) benaderd te worden die je praktisch van je af moet slaan als je geen interesse hebt (al zijn de meeste mannen daar vieze, gore, oude en jonge mannetjes die daarom juist naar deze plaats komen...... en net getrouwde Russische stelletjes die op "honeymoon" massaal naar Pattaya gaan. Waarom is een goede vraag!?) Ook op het strand zijn de hoeren te vinden, verschuilt achter boompjes en rotsen. Maar wij hadden daar als stel, gelukkig, geen last van. Rustig guesthouse gevonden, lekker rustig stukje "privé" strand gelokaliseerd en lekker liggen bakken en niks doen een week lang. Voor Madeleine heerlijk rustgevend, voor Sten een onrustige week, aangezien hij niet stil kan liggen en dingen moet doen. Maar Madeleine heeft hem natuurlijk in deze stad niet alleen gelaten!! ;) Maar ook Sten heeft het overleefd m.b.v. een boek, internet en televisie.

Na deze oase van rust doorgegaan naar Kanchanaburi, gelegen aan de River Kwai en omringd door een prachtig landschap. Daar vooral heengegaan om de "Bridge over the River Kwai" te bezoeken. Dat gelijk maar de eerste dag gedaan en toen ook maar even met een treintje over de "Death Railway" gegaan. Zoals deze treinrails wordt genoemd door de vele mensen die het leven hebben gelaten om deze aan te leggen. Wij zijn ook nog naar een begraafplaats geweest waar een aantal van deze personen liggen begraven, waaronder Nederlanders. Een raar idee dat er in de tijd van oorlog Nederlanders in Thailand waren die werden gedwongen om deze rails aan te leggen en daar het leven bij hebben gelaten. Maar, ja de geschiedenis van veel van de Aziatische landen laat geen leuke dingen zien (zoals eigenlijk de gehele wereld), daar zijn wij inmiddels wel achter. Maar Thailand en eigenlijk geheel Azië is een prachtig continent. Zo kregen wij op onze reis van Kanchanaburi terug naar Bangkok weer eens zomaar een lift aangeboden naar het busstation!! Van een man in een dikke, vette Lexus!! Super toch!! Mooi einde van ons schitterende verblijf van ruim 50 dagen in Thailand. Na een nacht te hebben doorgebracht op het vliegveld (dat hoort ook bij het leven van een wereldreiziger) zijn wij de volgende dag met het vliegtuig verder gegaan naar Kuala Lumpur, Maleisië. Weer een andere stad, met het als grootste verschil van alle landen die wij bezocht hebben dat er hier heel veel gesluierde vrouwen rondlopen. Van hoofddoekjes tot volledige bedekking van het lichaam. De stad heeft mooi gedeeltes, leuke markten, goede metro/trein verbinding, maar ook lelijke gedeeltes zoals iedere stad. Inmiddels al de "Twin Towers" oftewel de "Kuala Lumpur City Centre Towers" oftewel "Petronas Twin Towers" bezocht. Een mooi gebouw en ook erg hoog (tot 2003 het hoogste gebouw ter wereld, 452 meter!!). Nu hier nog een dagje besteden en dan zondag (10 juli) door met de bus naar Singapore om daar weer een nachtje op het vliegveld door te brengen en dan maandag (11 juli) door naar Australië. Maaaaaaaaaaaaaaaaar lees deze blog snel, want de volgende komt eraan op Singapore airport!!!

Liefs Sten en Madeleine

ps. Inmiddels hebben wij via internet vernomen dat er in NL berichten zijn dat er protesten zijn en dat deze niet geheel lekker verlopen!! Wij zitten nu lekker rustig in ons hostel. En hebben vanmiddag zelfs getuige mogen zijn van deze protestmars. Deze verliep toen rustig en vreedzaam. Hebben zelfs foto's kunnen nemen!! Wij hopen nu alleen wel dat morgen de treinen en bussen rijden, want wij gaan dan naar Singapore dus help ons mee hopen!!

Gerrit

Impressive again. Hier een beetje zomer vieren. Scriptie afronden en Tour kijken. Ook best oké maar zou best willen ruilen!

Alvast veel plezier op het volgende continent!

den-jes-gwen-duncan

mooi verhaal en een prachtige foto's weer

een goede reis en veel plezier Down under.....

xxxxxxxx knuffels

Selma

Super dat jullie zo genoten hebben van Azie! Hopelijk wordt Australie net zo mooi, of zelfs nog beter. Geniet ervan!
Sten: alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Niet echt gezellig om die op het vliegveld van Singapore te moeten doorbrengen... maarja... het is weer eens wat anders, dus past helemaal bij jullie wereldreis.
Goede reis!

X Selma

stefan

Op naar australie! goede reis!

Jaap en Nattaphong

Hoi jongens,
Wij zijn blij dat jullie genoten hebben van Thailand en als jullie terug zijn in Nederlands en weer eens langs willen komen kan best hoor.
Sten dan kan je echt rubber gaan tappen.
Veel plezier met je verjaardag (kaart is thuis) en ook in het dure Australia
Jaap en Nai

oma

ten gefeliciteerd met je verjaardag en Mat ook natuurlijk.Fijn dat er weer een reisverslag is.Hele goede reis verder in Australie.
Liefs OMA.

oma

Sten gefeliciteert met je verjaardag en Mat ook natuurlijk.Fijn dat er weer een reisverslag van jullie was.Hele goede reis verder.
Liefs Oma.

Pieter

Hoi Sten en Madeleine,

Gefeliciteerd
Weer mooie verhalen en foto's uit Thailand en Maleisië
Veel plezier in down under

Groet,

Pieter

Lars en Jessica

Broer van harte gefeliciteerd met je verjaardag he drink maar ff een biertje op je verjaardag en neem maar ff een gebakje dan doen wij dat ook

Rob en Zandra

Hoi hoi,
Wat weer een leuk verhaal.
Heel veel plezier downunder :)
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag..
Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben.

Groetjes