StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Thailand: het land van tempels, Boeddha’s, heerlijk eten en Bangkok city

Hello from Thailand,

Hier weer een nieuw verhaal van ons, dit keer vanuit de hoofdstad van Thailand, Bangkok. Met ons gaat het goed hoor, wij zijn nog steeds vrolijk aan het reizen. De vorige keer waren wij gebleven in Lampang. Vanuit dit stadje zijn wij naar Phitsanulok gegaan waar volgens de literatuur het belangrijkste en mooiste Boeddhabeeld van Thailand zou staan. Nu hebben wij al tig Boeddhabeelden gezien, maar voor ons was dit zeker niet de mooiste van allemaal. Daarnaast was dit stadje een prima uitvalbasis om naar het dichtbij gelegen Sukhothai te reizen. Hier ligt namelijk een historisch park waar oude tempels en Boeddhabeelden in staan. Volgens de literatuur is dit in dezelfde periode gebouwd als Angkor Wat en zou het een soortgelijke stijl hebben. Nu moeten wij eerlijk zeggen dat er 1 tempel was die op Angkor Wat leek, maar voor de rest viel dat reuze mee. Ook hebben we heel veel grote en schitterende Boeddhabeelden gezien in het park.

Vervolgens zijn wij vorige week donderdag naar Bangkok afgereisd. Van tevoren hadden wij ons hier erg op verheugd, want er wordt gezegd dat dit een schitterende stad is met alles erop en eraan. Het valt ons niet helemaal tegen en wij genieten ook enorm van deze stad met al zijn pracht en praal, maar Beijing vinden wij toch een mooiere stad. Oké, dat klinkt erg verwend, maar is voor ons wel het geval. Wij bivakkeren tegen het gedeelte aan waar alle backpackers ook zitten. Niet helemaal onze plek, aangezien de meesten hier voor de drank zijn en alleen maar geïnteresseerd in zichzelf zijn. De jeugd van tegenwoordig.... Maar het is het goedkoopste gebied in 'town' en goedkoop daar houden wij wel van!! In de stad zelf is veel te zien: 'tempels, Boeddhabeelden, hele grote markten, China Town en meer dan genoeg eettentjes (Madeleine heeft daar nog steeds moeite mee, haar streven is 1x per dag rijst eten).' En wij hebben niemand minder dan de koningin mogen zien! Ze reed met haar gevolg naar een tempel, een half uur van te voren werd alles afgezet, niemand mocht foto's maken en iedereen moest netjes staan.Wij zijn dus de hele week actief geweest en hebben weer de nodige kilometers afgelegd. Wat voor onze voetjes niet echt fijn is geweest! Natuurlijk waren er weer genoeg tuktuk mannetjes die ons graag naar een ‘big Buddha' wilde brengen voor een ‘paar Bath', maar daar hadden wij geen zin in. Het valt trouwens wel mee met de oplichterij en gedoe met die mannetjes. Het is bij lange na niet India, Vietnam of Cambodja waar ze je helemaal niet met rust laten, maar ja wij zijn al professionele reizigers?! En er zijn er nog genoeg die er wel instinken! Gewoon negeren die mannetjes en lekker door blijven lopen.

Gisteren waren wij nog even naar Chinatown gegaan en naar de Flower Market. Eerst per boot en later natuurlijk lopend. Het is niet alleen gekkenhuis in de stad met het verkeer, maar ook op het water. Er varen heel veel kleine bootjes die voort worden gestuwd door enorme motoren. Toen wij in Chinatown waren, leek het net alsof we terug waren in China zelf. De mensen, de geuren en het eten brachten allerlei mooie herinneringen naar boven. De Flower Market (in een ander deel van de stad) was ook prachtig, helemaal voor Sten (het blijft toch een boerenzoon hé). Je kon er een bos van 100 rozen kopen voor 1 dollar. Kijk dit zijn tenminste prijzen waar je iets mee kunt.

Vanuit Bangkok zullen wijvrijdag naar Pattaya afreizen, waar wij een 10daagse strandvakantie zullen houden (is het streven, maar of Sten dit vol gaat houden, die kan nu al amper 1 minuut rustig in een parkje zitten). Hopelijk werkt het weer een beetje mee, want het is nog steeds regentijd. Daarna gaan wij weer naar Bangkok terug om verder te reizen naar Kanchaniburi om the bridge over the River Kwai te bezoeken. Hier gaan wij even een stukje geschiedenis opsnuiven om vervolgens weer terug te reizen naar Bangkok. Dan zullen wij op 7 juli verder reizen naar Kuala Lumpur, Maleisië, dit keer per vliegtuig. Het is nog de vraag of dit allemaal gaat lukken, want 3 juli zijn er namelijk verkiezingen en wij weten allemaal nog hoe deze vorige keer verliepen.......

Ons volgende blog zal waarschijnlijk vanuit Maleisië komen en daarna nog 1 uit Singapore, de allerlaatste vanuit Azië (dan zitten er alweer 6 maanden op, snik snik)!

Liefs Sten en Madeleine.

Floor

Ha Sten en Mad,

Jullie verhalen zijn steeds onwijs leuk om te lezen, maar dit verhaal met bijbehorende foto's vind ik extra leuk! Het brengt me terug naar mijn tijd in Thailand; een ervaring die ik nooit zal vergeten!
Geniet lekker verder schatten; time flies!!!

Kus Floor

Jaap

Hoi Jongens,
Wel veel plezier in Pattaya en ik ben de 2de thuis in Siwilai bel als je tijd heb(en centen)

Janneke

Leuk te lezen en ik kan niet wachten tot jullie Australie avontuur begint! :-P Feest der herkenning hoop ik, kan ik nog een beetje nagenieten...