StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Op onze "happy feet" door Thailand.

Lieve allemaal,

Vanuit onze hotelkamer in Lampang, Thailand maar weer eens even een update van alles wat wij in de afgelopen tijd ondernomen hebben. Wij hebben niet stil gezeten en alweer veel dingen gedaan en gezien. Maar laten wij beginnen bij waar wij de vorige keer gebleven zijn. Wij waren toen in alle rust aan het bijkomen in Siwilai bij Jaap en Nattaphong. Tussendoor hebben Jaap en Nattaphong hun rubberplantage laten zien, heeft Sten rijst gepland, zijn wij naar o.a. Udon Thani en Nong Khai geweest (hier hebben wij een heel mooi park (Sala Kaew Ku) mogen bezoeken waar allemaal beelden in staan gericht op het hindoeïsme en boeddhistische geloof), hebben wij een stadje bezocht waar veel zijde verkocht werd en hebben wij een beetje rondgehangen in ons eigen appartementje. Wij kunnen met recht zeggen dat het een heerlijke week was, waarin wij erg verwend zijn. Hier bedanken wij Jaap en Nattaphong dan ook hartelijk voor!!

Natuurlijk moesten wij op een gegeven moment ook weer zelf verder en toen zijn wij met een nachtbus verder gegaan naar Chiang Mai. De nachtbus was goed te doen, niet super veel geslapen, maar veilig en met alle spullen aangekomen in Chiang Mai. In Chiang Mai hebben wij in de stad zelf niet superveel gedaan, behalve veel tempels bezocht. Naast het fotograferen van monniken, markten en straatjes heeft Sten er een nieuwe obsessie bij, namelijk Boeddha's. Dus iedere tempel (hoe klein ook) moet nu worden bekeken om zo geen Boeddha te hoeven missen. Gelukkig hebben wij ook wat andere dingen ondernomen waarvan voor Madeleine toch wel het hoogtepunt was het bezoek aan 'Tiger Kingdom'. Wij hebben mogen knuffelen met kleine, super schattige, tijgertjes en ook nog grotere tijgers mogen aaien. Die grotere waren pas 1 jaar oud, maar die zijn dan ook best al groot. Beetje scary in het begin, maar echt zo ontzettend gaaf. Hebben daar ook foto's laten maken, maar die staan op een cd-rom en wij hebben geen cd-rom lezer dus helaas kunnen wij die nog even niet laten zien. Maar de foto's die wij op de site hebben gezet geven, denken wij, wel een goed beeld van wat wij gezien en gedaan hebben. Ook hebben wij nog een tour gedaan waarbij wij olifant hebben gereden, een lokale stam hebben bezocht,een kleine waterval hebben bekeken en een stuk op een bamboeboot hebben gevaren. Olifant rijden was leuk om te doen, maar een beetje zielig als je ziet hoeveel mensen dit doen en wat de olifant ervoor over moet hebben. Daarnaast was het bamboe raften (vooral voor Madeleine) in het begin eng, maar achteraf gezien eigenlijk vet gaaf. Bungeejumpen hebben wij niet meer gedaan, aangezien de Thaise mensen het niet echt nauw nemen met de veiligheidseisen. Als we naar beneden willen vallen, dan doen wij dat in Nieuw- Zeeland wel.

Toen zijn wij verder gegaan naar Chiang Rai. Sten had een goede busmaatschappij op het internet gevonden (Green Bus) die ook in het echt goed was. Goede, airconditioned bussen waar wij een flesje water en koekjes tijdens onze reis bij kregen. Very, very nice. Daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen! Ons doel in Chiang Rai was om een dag naar de Golden Triangle (3-landenpunt van Myanmar, Laos en Thailand) te gaan. Dit alles viel bijna in het water toen Sten bedacht van de trap te vallen. Maar gelukkig alleen wat pijntjes en niks gebroken of open of dergelijke. Dus zijn wij de volgende dag met een lokale bus (niet achterin gaan zitten, want die plaatsen zijn gereserveerd voor monniken!!!) en na veel zoeken met een minibus / tuktuk (bij andere minbussen of tuktuk moesten wij 200 Baht p.p. betalen om er alleen nog maar heen te komen!! Bij degene met wie wij zijn gegaan maar 20 p.p. Het verschil in oplichting lijkt ons duidelijk) naar het daadwerkelijke 3-landenpunt gegaan waar een grote Boeddha op ons zat te wachten. Deze trip was dan ook zeer zeker de moeite waard. Voor Sten kwam er ook nog eens bij dat er vlak bij ons hotel een markt zat waar in de vroege ochtend monniken (kon hij lekker zijn obsessie bevredigen) kwamen om eten en drinken te halen die zij krijgen van de mensen die daar waren. Voor Sten dus het moment om foto's te schieten. Hij is hier dus ook 2 keer extra vroeg zijn bed voor uit gegaan! Maar, ja wie wat wil, moet er ook was voor over hebben! (Nee, Madeleine niet, die vond 1 keer meer dan zat!)

Wij hebben trouwens over het weer weinig te klagen. Ook al zitten wij in de regentijd, veel regen hebben wij nog niet gehad. Op een stortbui (die niet meer ophield) in Chiang Mai na dan. Toen hebben wij dus even moeten rennen door de straten naar ons guesthouse, om alsnog zeiknat daar aan te komen. Dat had dus niet erg veel nut. Maar nu zitten wij dus alweer in Lampang. Het volgende stadje op onze weg naar Bangkok. Hier is eigenlijk niets tot weinig te doen (behalve tempels bekijken), maar is even een tussenstop, voordat wij verder gaan naar Phitsanulok en Sukhothai. Zoals jullie kunnen lezen, vermaken wij ons dus nog prima en hebben wij ook genoeg te doen, dus tot de volgende blog maar weer!!

Liefs Sten en Madeleine

Mark&Marjolijn

Leuk om weer wat van jullie te horen!!
Die tijgers zijn echt vet schattig!!!! Lijkt ons echt super gaaf om met ze te mogen spelen en ze te kunnen aaien!

Wij hebben bijna vakantie en gaan zondag naar de Domicaanse Rebupliek!!! Even 13 dagen uitrusten! Zijn we echt aan toe! Hopelijk kunnen we daarna even met elkaar kletsen!
Het gaat verder nog steeds erg goed!

Geniet ervan!
Liefs M&M

Zandra

Hoi hoi,
Weer een leuk verhaal, wat is het toch heerlijk om zoveel van de wereld te zien en mee te maken.
Onze dag staat vandaag in het teken van Alpe d'HuZes.
Wiringherlant doet mee met deze fietstocht, 6 keer over de Alpe d'Huez. Ook word er een fancy fair gehouden op school en is er een bike the dike.
Suzanne heeft armbanden gemaakt om te verkopen met haar vriendinnen en Rick gaat de afsluitdijk over fietsen, allemaal om geld in te zamelen.

Veel plezier op jullie tocht, en we hopen snel weer van jullie te horen.

Groetjes de Emmertjes

Gerrit

De mooie verhalen en ervaringen blijven zich aaneen rijgen! Gaaf!

Hier krijgt mijn scriptie langzaam een herkenbare vorm. Dus dat gaat goed komen. En probeer ik alvast werk te vinden.

Hartelijke groet, Gerrit

Gert Slijkerman

Hallo Sten en Maud,

Jullie gaan lekker. Lekker zo doorgaan en nog lang niet naar huis toe gaan. Yvonne houdt ook van knuffelen en is wil ook zo'n tijgertje knuffelen
Wij (Gert en Yvonne) zijn bezig met een trip door Europa voor drie maanden en het bevalt ons best.
Veel plezier nog en geniet ervan.

Groet, Gert