StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Van de Laotiaanse kippen door naar de Thaise baht.

Hoi lezers,

Hoe is het met iedereen back home? Bij ons nog steeds alles prima in orde hoor op de kleine ruzietjes na. Momenteel zitten wij alweer in het 7de land van onze reis, Thailand! Wij zijn even (10 dagen) op familiebezoek bij ome Jaap en Nattaphong op het Thaise platteland (Sten zijn oom) en dat bevalt ons prima (op de agressieve muggen na dan). Het eerste wat wij deden was het leeghalen van de backpacks en het wassen van de muffe kleren (de wasmachine is er nog moe van). Normaal wassen wij de kleren in de douche en in de gootsteen van onze hotelkamer, dus echt schoon wordt het nooit. Het is heerlijk om een backpacker te zijn!

Afgelopen vrijdag (20 mei) zijn wij van Vientiane (Laos) naar Nongkhai (Thailand) gereisd. Wij hebben iets meer dan 2 weken in Laos doorgebracht waarvan de laatste week in de hoofdstad, Vientiane. Tussen Vientiane en Pakse zijn wij nog in Savannekhet geweest waar wij onze visum voor Thailand hadden geregeld. En hele grote kakkerlakken uit onze kamer hebben moeten weg jagen. Iedere dag weer minimaal een stuk of 2!! Dat vond vooral Madeleine erg fijn. Maar, ja dat is de prijs die je betaald als je een goedkope kamer wil hebben....Vanuit daar zijn wij met de bus naar de hoofdstad gegaan. Het blijft altijd bijzonder om met een lokale bus te reizen, want er gebeuren altijd leuke dingen. Dit keer kwamen er vrouwtjes met gebarbecuede kippetjes de bus in om deze te verkopen. Ja, vroeg in de ochtend eten de mensen gewoon rijst met kip.................. Ook mochten de extra passagiers op een klein stoeltje in het gangpad van de bus plaatsnemen. Toen wij in Vientiane op het busstation (ver, ver van het centrum, typisch iets in Laos) aankwamen werden wij weer ontvangen door een aantal tuktuk drivers. Ook dit keer negeerden wij ze weer (vanwege de idioot hoge prijzen) en liepen wij weg van het busstation. Wat wij toen nog niet wisten werd het volgende het hoogtepunt van onze reis in Azië: "Er werd ons zomaar, zonder enige voorwaarden een lift aangeboden naar het centrum van de stad!" Wij waren eerst sceptisch (dat wordt je wel na 4 maanden te reizen in Azië, je vertrouwt niemand meer) maar al snel zaten wij heerlijk lachend en genietend in de achterbak van een pick-up. De stad zelf is niet zo heel groot en daardoor erg relaxed zoals heel Laos. Die week hebben wij rustig aangedaan ook omdat het momenteel regentijd is: "beetje internetten, tv kijken, ijsjes eten, shakes drinken en tempels bekijken." Er waren nog plannen om naar het noorden van Laos te gaan, maar omdat de busprijzen zo belachelijk hoog waren, hebben wij hier van afgezien. Dat geld kunnen wij weer gebruiken om in Thailand te gaan bungeejumpen (samen, want alleen durft Sten niet), olifant te rijden en om tijgers te knuffelen. Niet verkeerd dachten wij zelf.

Het plan is om anderhalve maand in Thailand door te brengen, zodat wij rond 4 juli in Maleisië zijn. Dan hebben wij nog een week om naar Singapore te gaan, waar vandaan wij op 11 juli naar Australië zullen vliegen. Dan gaan wij straks nog even de rubberplantage van mijn oom bekijken en dan eten wij vanavond hutspot! Ja, de uien, wortelen en aardappels lagen naast elkaar in de supermarkt en dan is de combinatie snel gemaakt door ons Hollanders. Nou tot horens en blijf ons volgen!!

LiefsSten en Madeleine.

Theo ( VB )

........zal ik ff een receptje mailen om ook eens iets anders met Wortels te doen ?
Wortelsoep !
Je weet niet wat je mist als je het nog nooit gegeten hebt !
Steeds leuk om van jullie weer wat nieuws te lezen. Wisten jullie trouwens, dat ene Leen van de Voedselbank Dronten ook in Thailand vertoeft ?
Hij is met pensioen en geniet daar klaarblijkelijk volop.
Wij hier trouwens ook, want het is eigenlij nog steeds "mooi "weer hier en de droogte duurt voort.
Vanacht een bui gehad, maar echt zoden zet dat niet aan de dijk.
Het ga jullie goed.
Be carefull

Theo

Gerrie

Hutspot in Thailand; ik hoop niet bij wijze van heimwee, want jullie hebben nog een lange weg te gaan als ik dat zo lees.
Zo te zien wordt het een tijdje ontspannen daar in Thailand. Op dat bungee-jumpen na dan.
Veel plezier weer en houd de ruzietjes klein...
Mooie foto's maken jullie trouwens.

Marjan

Dag Sten en Madeleine,
Wil jullie even laten weten dat ik zo nu en dan met veel plezier jullie reisverhalen lees. Wat een 'once in a life time' geweldige ervaring! Geniet ze en ik blijf jullie zeker volgen.
Marjan Kruijzen
Cordaid

Bram en Tiny

Leuk om de foto's van Siwilai weer te zien. En toch makkelijk dat je weer even de was kan doen, hoe herkenbaar. Laat jullie maar lekker verwennen daar en laat Nattaphong de ananas maar doen, is hij goed in.

Groetjes aan iedereen van ons.

Guido Hartensveld

Sten,
Neem op de luchthaven even een lekker biertje van me op 11 juli, mijn verjaardag. Teven de dag van de WK finale vorig jaar. Over voetbal gesproken: Gefeliciteerd trouwens met die dikke Arnhemmer:)
Als ie stopt met roken zal het best nog een aanwinst kunnen worden.
Veel plezier nog!

Bart

Hoi Sten (en ook Madeleine),

wat lees ik nou toch weer Sten?! Zit je weer aan de shakies? Daar kun je beter mee wachten tot je terug in Nederland bent, want anders boek je natuurlijk geen resultaat ;-)

Ik moet zeggen dat ik erg jaloers ben op jullie verhalen (er schijnt niet zo veel spannends te gebeuren hier in Den Haag)! Ik hoop dat jullie nog meer mooie ervaringen zullen opdoen tijdens de reis.

Als laatste nog mijn felicitaties voor het kampioenschap van je cluppie Sten (volgende stop is de Champions League finale, toch?).

Veel plezier nog op jullie reis!

Ingrid

Haai Sten en Madeleine,
Wat een mooie foto's en verhalen! Pas wel op voor die agressieve muggen he.. vooral die tijgermuggen zijn bastards want die hebben mij fijn knokkelkoorts bezorgd.
Hoop dat jullie nog veel mooie dingen zien en meemaken want in nederland ist heel saai :)
Groetjes!