StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Amazing Angkor Wat and relaxing Lao!!

Lieve allemaal,

Bij deze maar weer even een update van onze wereldreis. Inmiddels zitten wij alweer 4 dagen in het zonnige en warme Laos. En nog even (10 mei) dan hebben wij er 4 maanden reizen op zitten. Tijd vliegt echt voorbij. Maar eerst maar even verder met waar wij gebleven waren in Cambodja.

Vanuit ons lekkere weekje strand zijn wij doorgegaan naar Battambang. Wat wij daar gingen doen, weten wij zelf ook niet meer helemaal, want echt veel te doen was er niet. Ook was het eigenlijk veel te warm om een rondje in de omgeving te gaan fietsen en wat van de natuur te zien. Maar als echte "die hards" lieten wij ons natuurlijk niet tegen houden en zijn wij letterlijk door zon, storm en regen een rondje gaan fietsen. Toen kwamen wij er ook achter hoe warm het eigenlijk was, want toen het ging spoelen van de regen kwam het stoom van de grond af. Toen maar besloten snel verder te gaan naar Siem Reap. Natuurlijk gingen wij daarheen om de tempels van Angkor Wat te bezoeken. Waar wij 2 dagen aan hebben besteed. En natuurlijk, jullie kunnen het raden, op de fiets, ditmaal onder het genot van bloed, heel veel zweet en tranen. Al was dit veel beter te doen, aangezien het in een bosrijk gebied was. Per dag hebben wij ongeveer 20 á 30 kilometer op de fiets gezeten. Goed voor de conditie, die zo mooi op peil blijft! Angkor Wat was zeer zeker de moeite waard. Hebben heel veel mooie tempels gezien en ook met bewondering gekeken naar de manier hoe dit in het verre verleden gebouwd is. Maar de foto's zeggen genoeg. Nou wilden wij eigenlijk nog een dagje bijkomen in Siem Reap en dan doorgaan naar Laos, maar in ons fijne hostel waren helaas geen kamers meer voor de nacht erna (wij waren wat laat met bijboeken) dus besloten de volgende dag door te gaan naar Laos.

Cambodja is een mooi en goedkoop land, met veel bezienswaardige zaken. Iedereen die hierheen gaat, vinden wij, moet naast de tempels van Angkor Wat ook de "Killing Fields" en het S-21 museum bezoeken. Dat is een groot gedeelte van de geschiedenis van Cambodja en zeer indrukwekkend om te zien en ook zeer leerzaam. Dan ga je nog wel eens nadenken over hoe goed wij het eigenlijk hebben! De mensen in Cambodja zijn verschillend. Wij hebben hele aardige mensen meegemaakt, maar ook hele vervelende die je alleen maar willen oplichten (vooral de TukTuk meneertjes). Leer je gaandeweg ook mee om te gaan (negeren, nee schudden of gewoon als je ze helemaal zat bent lekker in het Nederlands beetje uitschelden). En dan nu alweer in het droge, warme, zuidelijk deel van Laos. Waar meer rust en een "take it easy" sfeer hangt. Niet veel gepush van dat wij dingen moeten kopen of aangestaard worden, omdat je blank bent. Wij zijn begonnen bij de zogenoemde 4000 eilanden. Het eilandje waar wij op zaten heet Don Det. Daar hebben wij (naast niks gedaan en gehangen in een hangmat) een tochtje in een bootje gemaakt om de zeldzame Irrawaddy dolfijnen te spotten. En dat is gelukt!! Hebben er heel veel gezien, heel veel foto's gemaakt, maar................... helaas zijn deze beestjes heel snel en hebben wij een kont, een vin of helemaal niks op de foto. Helaas, maar wij hebben ze gezien en het was zeker weten ook de moeite waard. Toen daarna nog even naar een kleine waterval geweest en toen weer lekker terug gegaan om te rusten. Tussen het rusten door lekker genoten van de noodles (Sten), pannenkoeken (Sten) en het vangen van mango's (Sten). Bij ons guesthouse bleek een mango tree te staan waar 's avonds veel mango's uitvielen. Op deze boom kwamen heel veel kinderen af en zo ook Sten. Tussen de kinderen door heeft hij er ook wat weten te vangen en deze zijn echt heerlijk! En oké Sten heeft een meisje er ook eentje gegeven, want tussen alle jongetjes door kreeg zij er geen eentje te pakken. Was erg leuk en de kinderen vonden het geweldig dat Sten mee deed, waren nog meer vastberaden om van hem te winnen. En vandaag alweer doorgegaan naar Pakse. Zijn net aangekomen en gaan nu maar eens bekijken wat wij hier gaan doen en hoe wij onze reis in Laos verder gaan voortzetten. Gaan hier 2 weken besteden hebben wij besloten, omdat wij meer tijd in Thailand willen doorbrengen. Tot slot wensen wij alle moeders een fijne Moederdag toe!! En onze eigen moeders natuurlijk in het speciaal!!

Liefs Sten en Madeleine

ps. foto's zijn gelukt te plaatsen, beschrijvingen volgen nog. Internet is hier namelijk niet optimaal!!

Floor

Ha Kanjers!

Wat leuk weer een update van jullie mooie reis te lezen!! Laos is te gek, geniet ervan! En daarna Thailand, helemaal super! Heb ik echt niets dan fantastische herinneringen aan! Have fun and take care!
X Floor

Tim

Erg leuk verhaal weer. Terwijl ik dit type zijn ze in Enschede ws nog lekker aan het feesten..;-)

Have fun!

Gerrit

Ik zat voor de batavierenrace in Enschede. Daar waren ze al helemaal voorbereid op het vieren van feest. Laten we hopen dat dit weekend het enige feestje wordt in Twente.

Mooi verhaal over jullie belevenissen. Blijf genieten!

Jorien

Heys,