StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Ons laatste verhaal vanuit het wonderbaarlijke China!

Goedemorgen allemaal,

Hoe is het in het lenteachtige Nederland? Hier in China, Nanning gaat alles goed. Eerst maar even wat wereldnieuws bespreken, want we zijn goed op de hoogte van alle gebeurtenissen in de wereld. Natuurlijk vonden wij ookde aardbeving/tsunami in Japan verschrikkelijk, dan staat de wereldreis ook wel even stil als je zoiets hoort. Wij hebben er verder niets van gemerkt hoor, omdat China een vreselijk groot land is.

Dan het andere wereldnieuws, de aanval van het Westen op Libië. Hier zullenwij maar niet te veel woorden aan vuil maken, maar het slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Zie hier de politieke willekeur van de westerse landen. Wat is de overeenkomst tussen Irak, Afghanistan en Libië?

Maar goed weer terug naar onze reis in China. De laatste week zijn wij eerst van Dali naar Guilin gereisd (duurde 26 uur)en vanuit daar zijn wij met de bus naar Yangshuo gegaan. Wij hebben eerst 4 dagen in Guilin gezeten vanwege het regenachtige weer, het leek net Nederland! Uiteindelijk hebben wij toch maar besloten om naar Yangshuo te gaan en achteraf was dit de beste keuze die we tot nu toe gemaakt hebben. Blijkbaar waren de goden ons gunstig gestemd, want het weekend dat wij er waren, scheen het zonnetje lekker op ons bleke huidje. Wij hebben daar een tandem gehuurd en hebben die dag door het landelijk gebied van Yangshuo gefietst (zie de foto's). Natuurlijk kwamen wij weer vele Chinezen tegen die ook lekker aan het fietsen waren. De nodige blikken werden weer gewisseld, Madeleine is daar wel een beetje klaar mee hoor, dat gestaar. Lijken wel de 'rich and famous'! Maar, ja wat wil je met onze prachtige blauw/groene ogen en goudblonde haren........ Op onze laaste dag wilden wij ook nog even op een bamboo bootje varen, maar het weer was helaas te slecht.

Momenteel zitten wij al een paar dagen in Nanning. Dit is gewoon weer eentypische grijzeChineze stad, die volop in ontwikkeling is. Het enige wat wij hier doen is het regelen van en het wachten oponze Vietnamese visums. Morgen (de 26ste) gaan wij met de bus naar Hanoi, Vietnam! Hier hebben wij echt heel veel zin in, alleen het weer werkt nog niet helemaal mee. In Vietnam zullen wij ongeveer 3 weken blijven enéén van onze plannen wasom een motor te huren/kopen (Sten zijn geweldige idee!!) om daarmee van noord naar zuid Vietnam te gaan. Maar aangezien wij beide geen motorrijervarng hebben, is dat idee van tafel. Het zal nu de bus wel worden of iets dergelijks.

Wij vonden China echt een geweldig land! (Madeleine vondde menseniets minder geweldig). Voor een backpacker zijn echt alle voorzieningen aanwezig: 'De hostels zijn erg goedkoop (de dorm kamers)en voorzien van alle gemakken (niet allemaal in de kamer zelf natuurlijk), reizen met de trein en de busis prima te doen op een paar vervelende Chinzen na. Het eten in China is ook prima, maar wel erg heet ten opzichte van wat wij gewend zijn, ook lijken de supermarkten op die van ons, verder vind je in iedere grote stad een MC Donalds, KFC eneen Pizzahut!'

Alvast een prettig weekend en tot ziens in Vietnam!

Liefs Sten en Madeleine

PS: Madeleine moet nog even opmerken dat wij nu voor 3 nachten in een tweepersoonskamer slapen. And she is loving it!!! Eindelijk weer eens een beetje privacy!! Jippie!!

Rob en Zandra

Heel veel plezier in Vietnam.
Leuk hoor om mee te lezen/leven met jullie.

Groetjes

Tim

Leuk verhaal weer! Heel veel plezier in vietnam!

@Sten: Gaat lekker met je cluppie. Kansloos verloren van Spartak en ADO. En sinds gisteren weer heibel in de tent. El Salvador heeft weer eens ruzie met die geweldige beleidsbepalers....kan niet lang genoeg duren..:-)