StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Ontspannen in Lijiang en Dali

Nihao lieve allemaal,

bij deze weer een update van onze reis tot dusver. Op dit moment zitten wij in Dali en hebben wij zaterdag Lijiang verlaten. Daar hebben wij ongeveer een week gezeten. Naast het bekijken van de stad, hebben wij hier in de omgeving een trekking gedaan genaamd 'The Tiger Leaping Gorge'. Met als hoogste punt ong. 2670 meter.

Kwamen vorige week zondag een beetje gebroken aan in Lijiang. Hadden die dag ervoor eerst al ruim 15 uur in de trein gezeten en moesten toen nog ruim 8 á 9 uur in de bus zitten. Over hobbel wegen en in een warme bus. Toen moesten wij in Lijiang ons hostel nog eens vinden, waar wij ongeveer ook nog een uur over hebben gedaan, omdat een Engelsman zei dat het maar 10 minuten lopen was. Wat dus niet het geval was. Maar ons hostel gevonden, neergeploft, gegeten, gedoucht en toen lekker gaan slapen.

De volgende dag eerst maar eens even op pad gegaan om treinkaartjes naar Dali te regelen en wonder boven wonder kwamen wij toen Soren en Sven weer tegen in de bus op weg naar het treinstation (deze kwamen we tegen in de trein naar Chengdu). Wat echt vet grappig was. De dag erna zijn wij vertrokken met een busje om aan onze trekking te gaan beginnen. Kwamen op het beginpunt van de 'Tiger Leaping Gorge' aan rond 11 uur. En rond 12 uur het daadwerkelijke beginpunt gevonden dus toen kon de tocht beginnen. Het begin liep lekker, op ons eigen tempo en met een mooie omgeving om ons heen. Wij kwamen op een gegeven moment bij een uitkijkpunt aan waar wij even hebben gestaan en foto's hadden gemaakt. Toen wij weer verder wilde gaan werd de vrouw die daarbij zat erg kwaad en claimde geld van ons te krijgen. Aangezien zij dit in het Chinees deed verstonden wij niet alles, maar betalen voor ons eigen gemaakte foto's gingen wij zeker niet doen. Maar deze vrouw was erg vasthoudend en greep de tas van Sten vast en wilde deze niet meer loslaten. Uiteindelijk (na een tijdje) los gekomen en het maar op een rennen gezet! Alleen toen begon zij nog eens met stenen naar ons te gooien!! Gelukkig kon zij niet echt goed gooien, maar wat een ervaring was dat alweer. Uitgeput na ons stukje rennen, maar even op geruime afstand van deze vrouw bijgekomen om weer verder rustig aan verder te gaan met onze tocht. Rond half 6 in de avond aangekomen bij een hostel en daar ook lekker een kamer geboekt. De volgende dag dachten wij nog ver te moeten lopen, maar om 2 uur in de middag zat de tocht er alweer op. Iets wat wij nog niet helemaal konden geloven, want wij dachten dat de tocht veel langer was. Maar daar een hostel gevonden en een kamer voor de nacht geboekt om zo rustig aan te kunnen bijkomen. Helaas ging de volgende dag de bus pas om 4 uur in de middag (ook eentje van 11 uur, maar dat waren zij ons even vergeten te melden......) dus dat rusten werd iets langer..... Al met al wel weer genoeg meegemaakt en ook wel weer blij om uiteindelijk toch terug te keren naar Lijiang. Daar zijn wij tot zaterdag gebleven.

Zaterdag in de ochtend vertrokken naar Dali met de trein. Dit keer een hard seater, maar dat is eigenlijk gewoon (in dit geval dan) de hard sleepers gebruikt als stoelen. De onderste bedden dan!! Dali wilden wij eigenlijk maandag alweer verlaten, maar konden toen geen treinkaartjes boeken dus dit is uiteindelijk dinsdag geworden. Dali lijkt in heel veel gevallen veel op Lijiang, vandaar dat wij hier heel rustig aan, aan het doen zijn. Beetje wandelen, beetje poolen (Madeleine wordt steeds beter, al is dat nog steeds natuurlijk niet super goed), beetje boodschappen doen en dat soort zaken. In Dali zit ook een 'old town', maar dat is net zo toeristisch als Lijiang. Helemaal opgeknapt en veel souvenirs shops erin gebouwd. Wat wij eigenlijk wel zonde vinden, want de authenciteit verdwijnt daardoor wel. Morgenochtend gaan wij weer verder. Dan door naar Guilin en Yangshuo. Deze reis duurt ook erg lang. Eerst met de trein naar Kunming en dan nog door met de trein naar Guilin. Een reisje van in totaal ongeveer meer dan een dag. Komen daar namelijk woensdag rond 12 uur aan!

Voor deze keer was dit het alweer en tot onze volgende blog, waarschijnlijk de laatste vanuit China!

Liefs Sten en Madeleine

Jorien

Leuk jullie verhalen te lezen!! Veel plezier nog verder samen

Jaap en Nattaphong

Hoi jongens , mooie foto's hoor en een mooi verhaal er ook bij , wij hopen dat jullie veel plezier hebben op de rondreis en mischien ben ik wel in Thailand als jullie er ook zijun.

Sten

Thanks voor alle berichten! Blijf ons maar volgen, dat vinden wij leuk!
Voor Theo: We zijn half augustus in NZ.
Voor Ellen: Nee je mocht de panda's niet aaien.
Voor Mieke: Het waren toch echte panda's hoor, al twijfelden wij ook hoor :)
Voor Gerrit: Was het leuk in Wales?
Voor Tim: Jammer joh...................
Voor Annemarie: nee, helaas niet privé! Nemen altijd bovenste bed, dan staren de Chinezen tenminste niet de hele tijd naar ons als we slapen!

Jaap en Wilma

Zijn voor het eerst jullie reisverslag aan het lezen. We wensen jullie alvast weer een goede reis en op naar het volgende avontuur. De historie gaan we in gedeeltes lezen, maar we blijven jullie volgen.

jes, den + kids

jeetje wat een pracht foto's weer.
goede reis naar de volgende bestemming.

liefs van af hier

Gerrit

Wales is ook schitterend. China klinkt ook goed trouwens. Na afgelopen weekend geloof ik weer wat meer in de kansen van Ajax op de titel.

Het is in ieder geval nog geen gelopen race.

Annemarie

Bovenste bed lijkt me dan idd heel handig :D toch nog een beetje privé.

Wat een belevenis hebben jullie weer meegemaakt!! En idd, betalen voor je eigen foto's zou ik ook niet doen hoor :D moesten jullie hard rennen?? :P

Theo ( VB)

Nieuw Zeeland: omdat alle voorbereidingen hier voor een dergelijke trip nog in "de kinderschoenen"staat ... zien wij voorlopig af van .............

Veel reisplezier, zorg goed vooor jullie zelf, blijf gezond en "gaan met die banaan"............