StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Happy Going Beijing

Ni Hao lieve allemaal,

het is alweer een week geleden sinds ons laatste verhaal, dus het werd wel weer eens tijd voor een update dachten wij zo. De afgelopen week hebben wij niet stil gezeten, maar heel veel gedaan en gezien. Onze conclusie is dat Beijing een geweldige wereldstad en zeker een aanrader is!!! Maar laten wij beginnen bij waar wij de vorige keer zijn gebleven.

Wij zaten toen nog in Nepal te wachten op onze vlucht naar China. Via Hong Kong zijn wij op 12 februari aangekomen in Beijing. Behoorlijk gebroken, want het was een nachtvlucht en aangezien wij verder de tijd ingingen was slapen ook niet echt goed mogelijk. Gelukkighadden wij al een kamer in hostel 'Happy Dragon Hostel' geboekt en zijn wij daar met de metro naar toegegaan. Het was even zoeken, maar wij hebben het uiteindelijk gevonden. Wij hadden een dorm kamer geboekt, maar deze zaten vol dus kregen voor dezelfde prijs een tweepersoons kamer. Wat wel erg fijn was. Na 2 nachten zijn wij verhuisd naar een dorm kamer. Dit houdt in dat wij met 2 andere personen op eenzelfde kamer liggen. In ons geval een Russiche jongedame en een Schotse jongeman.Vanaf die zondag zijn wij eigenlijk in Beijing op pad gegaan om een aantal zaken (nou ja ongeveer alle)tebekijken. Hieronder in een lijstje wat wij hebben bezocht in, voor ons, de volgorde van wat wij het mooiste enindrukwekkendstevonden:

1. Great Wall of China!!
  2. Lama Temple.
  3. Forbidden City / Palace Museum en Tiananmen Square.
  4. Temple of Heaven.
  5. Hutong wijken.
  6. Olympic Stadium.
  7. Peking eend gegeten.
  8. Summer Palace.
  9. Bell and Drum Towers.

En vandaag zijn wij dus aan het genieten van een wel verdiende rustdag. Want per dag hebben wij ongeveer tussen de 10 á 20 kilometer gelopen. Nu zijn wij behoorlijk tempel moe. Het is mooi om te zien, maar op een gegeven moment gaan alle tempels op elkaar lijken. Maar oké wij hebben alles gezien wat wij wilden en hebben daar zeker van genoten.

Wat ook nog leuk is om te vertellen is dat er tussen ons een spontanerolverdeling heeft plaatsgevonden.Sten die ontfermt zich over het boeken van de hostels en het contact daarmee onderhouden, uitzoeken van te bezoekenbezienswaardigheden en hetboeken van treintickets.Madeleine heeft als functie om als TomTom te fungeren, zaken op en rond vliegveld te regelen en het bijhouden van de financiën. Op zich wel grappig, want Madeleine is toch een vrouw en die zouden de kaart nietkunnen lezen. Nou mannen, bij deze bewijst zij het tegendeel!!

Kortom Beijing bevalt ons zeer goed en wij genieten nog even van onze tijd hier. Morgen trekken wij, per trein, verder China in naar Xi'an. Daar zullen wij, denken wij, 4 dagen verblijven. Hier gaan wij het Terracotta leger bezoeken en de verjaardag van Madeleine vieren! Zij wordt tenslotte alweer 27 jaar!!!

Zai jian vanuit Beijing!

natasja, steven en de kids

Wat een mooie foto's weer... en hoe koud is het daar? Hier is het op het moment s'nachts -1 en overdag ongeveer 3 á 4 graden.

Ik vind het geweldig om te lezen hoe jullie genieten en van de mooie verhalen.

Hier gaat alles zijn gangetje druk druk net als altijd. Geniet lekker en neem ook jullie rust momentjes

knuffels en kus van ons

natasja, steven en de kids

Oja madelein alvast gefeliciteerd met je 27e verjaardag maak er een mooie en aparte dag van, want dit gebeurd waarschijnlijk niet nog eens, je verjaardag ver weg vieren.

x natas

Selma

Ha Mad en Sten,

jullie hebben weer een hoop gezien en gedaan de afgelopen week. En wat een mooie foto's! Beijing lijkt me echt een fantastische stad! Leuk ook dat Sten steeds vaker op de foto's staat... ;)

Wat betreft kaartlezen: natuurlijk is Madeleine de TomTom. Vrouwen zijn er over algemeen niet zo goed in, maar Sten is er nog veeeeel minder goed in, toch broer :)

Heel veel plezier in Xian en Madeleine alvast een leuke, bijzondere verjaardag gewenst!!!

Liefs Selma

Bianca

Hi Sten en Mad,

Wat leuk om dit allemaal te lezen en wat een prachtige foto's!

Alvast een hele fijne verjaardag gewenst en geniet van alles wat nog komen gaat.

Liefs Bianc

den, jes, gwen en duncan.

aaaa ik ben Jaloers..
dat hebben jullie maar mooi weer op de foto staat,.

gaaf hoor die olympische gebouwen..
en super om het ook te zien, maar dat heb ik al eens eerder gezegt.

misschien spreek ik je/jullie van de week wel weer eens op msn/skype.

liefs van af hier
(ook gwen vind het leuk jullie te bekijken op de foto's)

Gerrie

Mooi hoor! Indrukwekkende foto's ook weer.
Die pekingeend had ik nog wel wat dichterbij willen zien... En Sten; komt er ook nog een stukje Chinees platteland?
Veel plezier weer.
Gerrie

Tiny

Schattige mutjes hoor.

Begin nu toch wel jaloers op jullie te worden, heel indrukwekkend China. Tempels lijken op die in Thailand, daar werden ook bloemen ingebracht.

Heel veel plezier en geniet.
Bram en Tiny

Marjolijn&Mark

Hallo daar,

Klinkt erg goed! Fijn dat het bevalt daar! Konden jullie wel gebruiken :)!

De foto's zijn ook super mooi!!

Ps. Ik mail jullie deze week om alles te vertellen!!

Goretti

Leuk nieuws, geniet ervan. En grappig van de rolverdeling, helemaal stoer van madeleine dat zij als tomtom fungeert. groetjes, liefs goretti, die verdwaalt nog in haar eigen woonkamer, ssstttt.

Tim

Leuk dat de verhalen al leuker en positiever worden..:-) De foto´s zien er trouwens ook echt leuk uit. Denk dat je broertje ook wel blij is met de sponsoring!

Maar geniet er verder lekker van en Mad, alvast een hele fijne verjaardag. Ben benieuwd waar Sten je mee zal verassen..;-)

Groetjes!

Oma Borst

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Mad daar in het verre China.Fijn dat we mee kunnen genieten met jullie mooie reis en foto,s.
Liefs Oma

Mark&marjolijn

Madeleine...gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
Geniet ervan daar in het verre China!!

Kus

piet en gre

madeleine, nog gefeliciteerd met je verjaardag en sten natuurlijk ook
mooie fotos en geniet maar in dat verre land
groetjes van ons

Gertjan, Linda en Bridget

Hallo,

Leuk dat wij op deze manier met jullie mee kunnen kijken.
Groetjes,
Gertjan, Linda en Bridget