StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Mountains here we come!

'Namaste' lieve allemaal,

Even een verhaaltje terwijl wij aan het chillen zijn op ons zonnige balkon. Morgen is het dan zover. Wij zijn weer op sterkte en ons programma gaat weer verder. Wij gaan dan beginnen aan een trekking van 15 dagen. Deze trekking heethet Annapurna Circuit. Het zal wel zwaar en koudworden, maar het uitzicht en de omgeving moeten dat meer dan goed maken. Ons hoogste punt zal 5416 meter zijn(Thorung la). Wijzijn enkele trekking companies afgegaan om wat informatie te krijgen over de kosten en de route enzo. We hebben besloten om een gids/drager in te huren voor de tocht. De kosten zijn $ 15 per dag. Wij vonden dit erg meevallen, andere personen vroegen namelijk het dubbele. Natuurlijk betalen we daarnaastnog voor ons eigen onderdak en eten langs de route. Ook hebben we nog even geshopt voor de trip (het barst hier van de trekking zaakjes. We lopen nu, zoals iedereen hier, rond in The North Face kledij en traditionele Nepalese mutsen.

Voor de liefhebbers hierbij onze route die wij gaan trekken (okéop sommige punten rijden wij stukjes met de bus), (de nummers staan voor de dagen die de trekking zal duren):

1. Van Kathmandu met de bus naar Besi Sahar en dan door naar NadiBazar (930 mtr hoogte).

2. Dan gaan we klimmen naar Jagat (1300 mtr hoogte).

3. Van Jagat naar Dharapani (1860 mtr hoogte).

4. Van Dharapani naar Chame (2670 mtr hoogte).

5. Van Chame naar Lower Pisang (3200 mtr hoogte)

6/7. Van Lower Pisang naar Manang, hier blijven we 2 dagen om aan de hoogte te wennen, voordat we naar de top gaan.(3540 mtr hoogte).

8. Van Manang naar Yak Kharka (4050 mtr hoogte).

9. Van Yak Kharka naar Thorung La Pass (high camp) (4925 mtr hoogte).

10. Van Thorung La Pass naar Muktinath (3760 mtr hoogte). Op deze dag zullen we de top passeren op 5416 mtr hoogte (mits mogelijk qua sneeuwval).

11. Van Muktinath naar Marpha (2670 mtr hoogte).

12. Van Marpha naar Tatopani, een stukkie met de bus(1190 mtr hoogte).

13. Van Tatopani naar Ghorepani, gewoon weer lopend(2860 mtr hoogte).

14. Van Ghorepani naar Tadapani, even een uitstapje naar Poon Hill (3193 mtr hoogte). Hier heb jeals het goed is een schitterend uitzicht opDhaulagiri and Annapurna range, bergen van meer dan 8000 mtr hoogte.

15. Van Tadapani naar Nayapua,van(1070 mtr hoogte). Vanuit hier pakken we de bus naar Pokhara.

16. Vanuit Pokhara (820 mtr hoogte)pakken we de bus naar Kathmandu.

Tot laterrrr, foto's zullen natuurlijk na de trekking worden gepubliceerd op ons blog.

Jorien

Hey, goed dat jullie weer zijn aangesterkt!! Maar die trekking gaat zwaar worden!! Hoop idd dat het uitzicht mooi is, verlicht het weer een beetje.

Tim

Dat klinkt als hard werken de komende weken. Heel veel succes en, natuurlijk, plezier!

Trouwens, denk niet te veel aan 020. Die zijn na gisteren weer terug in het ritme waar ze al jaren in zitten..:-)

Wilma

Veel succes, klinkt allemaal heel spannend. Geniet er van.

Guido Hartensveld

Om jullie even uit de droom te helpen: wennen aan de hoogte gaat niet lukken hoor:)
Vanaf 3 ga je het serieus merken en vanaf 4 wordt het lekker naar lucht happen. Op 5 zul je je tempo flink gaan aanpassen.
Blijf goed drinken en pas op bij hoogteziekte: je wordt euforisch en denk dat dat drinken niet zo nodig meer is. Wees dus scherp op mekaars vochtinname. En bij echte hoogteziekte: geen paniek, als je afdaalt is het direct weer over. Wel te hopen dat jullie dat OF allebei OF (liever) geen van beiden. Anders wil de een graag verder en de ander is teveel high daarvoor:)
Samen sterk!

Selma Borst

Ik sluit me aan bij Guido...
Meer geniet ervan, want volgens mij wordt het zwaar, maar super supermooi!
Be Strong en let goed op elkaar!

X Selma

Dewa

Namaste Sten en Madelein,
Leuke begin van je verhaal. "namaste" Alleen niet de vertaling bij gedaan. Ach ik weet het wel hoor....maar wel voor de overige meelezers duidelijk aangeven.
Leuk om te lezen dat jullie zo gaan genieten.....het zal wel hard werken worden.
Succes jongens, zet hem op.

Namaste

Ingrid

Haaaaai wereldreizigers, wat leuk om jullie verhalen te lezen, alleen dat uitdrogingsgedeelte was wat minder om te lezen.. scary shit! Hoop dat de tocht mooi en indrukwekkend is en k ben benieuwd naar de foto's. En als er enge beesten zijn, hard wegrennen en schreeuwen. Tot zover de tips. xx

Rob en Zandra

Hoi hoi,

Wat leuk om jullie belevenissen zo op de voet te volgen, Heel veel succes en sterkte de komende dagen.
Het klinkt als een groot avontuur in jullie toch al enorme avontuur.

We wachten met spanning op de verhalen en de foto's

Mark & Marjolijn

Fijn dat jullie aangesterkt zijn om aan de mooie tocht te beginnen!!
Wij wensen jullie heel veel plezier tijdens deze tocht en horen wel hoe het is geweest! Geniet ervan!
Liefs

Leon

En ook heel belangrijk: goed kouwen, dat je eten gelijkmatig in je bloed komp!

Gerrie

Veel plezier op de 'trekking', maar wees wel lief voor de drager... Benieuwd naar de foto's!

Mieke

Ik had wat leesachterstand en kom dr net achter dat het ff niet zo lekker ging en dat in India! Jullie survival werd meteen even flink op de proef gesteld.. ik had allang weer in het vliegtuig terug gezeten.. :-)
Erg tof dat jullie aan zo'n tocht gaan beginnen, ben benieuwd hoe dat gaat!

Linda Haket

Hey avonturiers,
ik ben een week op vakantie geweest en lees allemaal heftige verhalen....gelukkig zijn jullie al weer wat opgeknapt. Mocht je weer (in iets mindere mate) diarree krijgen dan werkt een banaan geprakt in de gekookte rijst prima. Althans dat werkte heel goed bij mij toen ik in Nepal ziek was.
Kathamandu is geweldig inderdaad en zit die amerikaanse tent er nog....zo ja dan moet je een keertje sizzling steak proberen...helemaal geweldig!
Veel plezier met de trekking. Is een zware reis maar o zo mooi. Veel succes en vooral plezier daar.

Oja Sten met de kleine gaat het goed hoor ik voel hem/haar bewegen...enne Tanya klijgt een meisje.
zo weer helemaal op de hoogte vanuit t haagse

groetjes Linda