StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Terug tot leven

Beste allemaal,

voor de 2e keer, want Madeleine drukte op een verkeerd knopje en toen was het hele verhaal weg. Dus bij deze het vervolg.

Zoals jullie allemaal gelezen hebben, eindigde de vorige keer voor ons in het ziekenhuis. Dit was het Amit Jaggi Memorial Hospital in Agra. Hier zijn wij echt heel goed behandeld. Zitten nu wel onder de blauwe plekken van het infuus, maar dat was het zeker waard, want wij voelden ons echt beroerd. Binnen amper 2 uur (want zo snel ging het allemaal) zijn wij van ons goed voelen, naar ziek gegaan en uiteindelijk in het ziekenhuis beland op donderdag. Wij hebben hier gelegen t/m dinsdag. Toen waren wij in staat om te reizen. Misschien niet helemaal fit, maar het ziekenhuis hadden wij wel gezien en gelegen hadden wij ook genoeg. Wij wilden eerst met de trein terug naar Delhi gaan alleen deze was vol, toen met de bus, maar onze verstand kwam weer een beetje terug en dat leek ons vanwege onze gesteldheid ook niet zo'n goed plan. Dus toen maar via het ziekenhuis een taxi besteld. Wat wel grappig daaraan is, is dat wij rond de 2800 roepie (45 euro) daaraan hebben besteed en wij hoorden van een Belg die het driedubbele had betaald voor hetzelfde ritje van Agra naar Delhi. Dus dat bewijst maar weer dat Belgen niet echt de slimste mensen op de wereld zijn!

De taxi was niet de veiligste keuze, maar de meest comfortabele. Niet veilig, want zoals wij al eerder hebben gemeld lijkt het net alsof er geen regels bestaan. Gaan wanneer je kan, je auto er gewoon tussen duwen en bumperkleven is de normaalste zaak van de wereld. O, ja en om remmen om het allerlaatste moment niet te vergeten. Bovendien loopt en rijdt er van alles door elkaar. Naast auto's, brommers, rikshjas, mensen zijn er ookkamelen, paarden, honden en heilige koeien te vinden. Maar ach het gaf ons wat tijd om toch een klein beetje van India te genieten tijdens deze rit. Helemaal toener een gloednieuwe SUV porsche voorbij kwamrijden. Maar, na navraag gedaan te hebben, moet iedereen wel een rijbewijs gehaald hebben om te mogen rijden in een auto, waarschijnlijkworden de regels alleen dan iets anders uitgelegd.

Nu zitten wij weer in Delhi. Gisteravond niet dekamer in het hotel wat wij wilden weten te bemachtigen (was vol), was jammer, want de kamer waar wij in belandden was vanwege de herrie niet echt fijn. Nu zitten wijwel in hotel 'My Inn'waar het wat meer comfortabel is. Dat nog even vanmorgen allemaal geregeld, net als wat boodschappen te hebben gehaald. Dat was ook nog een missie op zich, want van een supermarkt hebben de Indiërs niet echt gehoord. Wij hebben hier wat zaken ingeslagen, omdat wij het eten niet meer vertrouwen en liever ingepakt voedsel eten. Oké moeten toegeven de patatjes bij de Mc'Donalds kunnen ook nog en smaakten ook erg lekker vanmiddag. Konden namelijk de supermarkt niet vinden en wel een Mac dustoen toch daar maar even snel wat gegeten.

Nu gaan wij kijken hoe wij naar Nepal gaan. Dit wordt waarschijnlijk met het vliegtuig. Iseven het makkelijkst, want Madeleine wil echt niet meer verder in India naar Varanasi. De doden zien aan de Ganges rivier vindt zij helemaal niet erg om over te slaan. En de mensen hier dieop je afkomen en van alles van je willen of je willenbelazeren of geld willen aftroggelen daar kan ook prima zonder geleefd worden. En oké ook al wilde Sten nog wel naar Varanasi,India heeft hij ook wel een beetje gehad en genoeg van.

Smsjes komen aan, wij kunnen nog even niks, want kunnen ons beltegoedhier niet opwaarderen via het internet. Skype gaat ook niet, want hebben de verkeerde hoofdtelefoon mee. Maar mailen werkt prima. Gaan zo ook even wat foto's posten dus dan kunnen jullie die ook gaan bekijken! O, ja Sten kijkt al een beetje uit naar Ajax-Feyenoord, helaas is hij dat nog niet verloren........

Liefs Sten en Madeleine

Joella

Hallo Sten en Madeleine,

Ik vind het leuk dat jullie de tijd ervoor nemen om dit allemaal met ons te delen! Ook ben ik blij te horen dat het beter met jullie gaat.

Keep on going strong!

Tim

Mooi dat het weer beter gaat en dat jullie weer "on the road" zijn. Als ik het zo lees kan het geen kwaad om dat ranzige India snel te verlaten. Hopelijk gaat jullie dat lukken. Ben benieuwd wat jullie in Nepal tegenkomen. Schijnt ook nogal wisselend te zijn.

Ben trouwens wel benieuwd naar de foto´s!

Nou, have fun en doe voorzichtig. En maak je vooral geen zorgen om 020. Die moeten namelijk tegen Feyenoord.....Daar zou een gemiddeld team van Borsten nog van winnen.

Ciao

mariska

Wij zijn blij dat het beter met jullie gaat!
Veel plezier in Nepal.

liefs Mariska

Piet

hoi allebei

blij dat het weer goed gaat met jullie
wat de telefoon berteft kan je misschien een kaart kopen
van het land waar je ben hebben wij in thailand ook gedaan washeel goed koop

het beste maar weer en goede reis naar nepal

groetjes gre en piet

Gerrit

Heel herkenbaar om op de hoogte te willen zijn van de belangrijkste onbenulligheid op aarde!

marion butter

Hoi alle twee,

Wat goed dat het beter met jullie gaat.
Kunnen wij in nederland jullie beltegoed niet opwaarderen via internet? Was maar een vraag.
Succes met de reis.

Groetjes fam.Butter

Mark&Marjolijn

Hallo daar,

Leuk om de foto's te hebben gezien!! Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat jullie India lekker achter jullie laten! Jullie zijn er geweest en dat is goed zo...nu op naar Nepal!!
Fijn dat het beter met jullie gaat.

Liefs M&M

jes, den, gwen en duncan

jammer dat skyp niet werk had het gisteren bij agnes geinstalleerd zoals Mad had gevraagd.
helaas' gelukkig kunnen we genoeg van jullie zien en lezen.

goede reis naar nepal.

hebben ze bij de mc de zelfde menu's en smaakt het net zoals hier?

gr van ons

Selma

Ha Mad en Sten,

Goed om te horen dat jullie weer gezond en fit(ter) zijn! Veel plezier in Nepal, geniet van de trektocht!

X Selma

Ivana

Hoi Sten en Madeleine,

Dat was even schrikken het vorige bericht, maar gelukkig voelen jullie je weer wat beter en gaat de reis weer verder...

Zoals Joella al zegt, erg leuk dat jullie dit zo met ons delen, het is leuk om zo jullie te kunnen volgen.

Weetje, nu heb ik je eerste foto`s gezien en ben toch wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd welke camera je uiteindelijk heb gekocht haha... zijn deze gemaakt met een compact camera???

Groetjes!!

Frank & Jeanet

Hoi Sten en Mad,

Ben blij dat jullie weer gezond en wel verder kunnen gaan. Ik ben bang dat jullie nog wel een tijdje op moeten letten wat betreft het eten, want in de volgende landen die op jullie lijstje staan zal het qua eten niet veel beter zijn, volgens mij. Frank zegt dat alleen de Mac te vertrouwen is, dus dat worden kilo`s scoren.

Ik hoop dat Nepal jullie beter bevalt. Wij genieten in ieder geval van jullie verhalen.

Groetjes,

Frank, Jeanet & the kids

Annemarie

Goed om te lezen dat jullie weer wat opgeknapt zijn! hoop idd dat Nepal jullie beter bevalt, maar van wat ik begrijp zijn de culturen redelijk hetzelfde (heb een buurvrouw uit nepal gehad :)).

Succes met boodschappen doen :)