StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Het fatale India

Beste lieve allemaal,

een tijdje konden wij even niks posten, maar nu eindelijk weer wel. De reden waarom is absoluut geen leuke, maar zullen wij straks op terugkomen (al zullen een aantal al wel weten waarom dit het geval was).

De tweede dag in Delhi verliep voorspoedig, beetje naar monumenten gegaan en rondgelopen in Delhi. Onze Braziliaanse vriend (Sam)werd tussendoor ziek dus zijn wij eerder met hem terug gegaan naar de hostel om hem veilig en wel zijn bed in te krijgen. Delhi heeft mooie kanten, maar ook veel mindere. En inderdaad wij worden als blanke mensen erg nagestaard en uitgelachen. 's avonds hebben wij nog ergens wat gegeten en toen zijn wij de volgende ochtend, vroeg in de morgen, vertrokken met de trein naar Agra. Na aankomst een taxi naar een hotel genomen en deze zelfde man heeft ons in Agra bijzondere punten laten zien. Waaronder de Taj Mahal. Van buiten is het echt een enorm mooi gebouw, maar van binnen viel het eigenlijk wat tegen. Maar, ja wij zijn er wel geweest, kunnen wij zeggen, ditmaal met foto's om het te bewijzen. O, ja foto's volgen nog, zijn nog niet in de mogelijkheid geweest om deze vanaf de camera in de computer toe te voegen! Maar wees gerust komt goed.

Na alles gezien te hebben teruggegaan naar het hotel om even bij te komen, voordat wij gezamenlijk met Sam ergens zouden gaan eten. Tijdens het rusten werd Madeleine misselijk en begon zij over te geven en kreeg de diarree. Even later Sten ook, al bleef het bij hem in eerste instantie alleen bij overgeven. Dit ging van kwaad tot erger en hield bij ons beide niet op. Het water wat wij tussendoor namen kwam er met dezelfde rotgang weer uit. Op een gegeven moment kwam er bij Madeleine alleen nog maar bloed uit. Toen hebben de mensen van het hotel en Sam alles in werking gesteld om ons bij een dokter te krijgen. Dit is uiteindelijk gelukt (zal jullie hier de details van besparen, wij weten de helft ook niet meer, maar zo snel als het in NL gaat, gaat het niet in India) Aangekomen bij de dokter, schrok hij erg. Wij waren er erg aan toen. Zijn dan ook gelijk opgenomen in het ziekenhuis. Kregen een infuus en vocht werd direct toegediend. En aangezien wij ons ook behoorlijk veel zorgen om de ander maakte, was dat voor ons eigen lichaam ook niet echt fijn! Dit was allemaal donderdagavond en nu is het inmiddels alweer maandag en wij zijn nog steeds in het ziekenhuis. Gaat gelukkig een stuk beter met ons en mogen morgen weer verder gaan reizen. Gaan waarschijnlijk India een stuk verkorten (hebben grote moeite om nu het eten en zaken nog te vertrouwen) en eerder naar Nepal.

Dus daarom zijn wij even een tijdje van de radar verdwenen. Onze telefoonnummers doen het nog wel, maar aangezien ons beltegoed op is, kunnen wij niet bellen of gebeld worden. Wellicht wel met skype, maar dat weten wij ook niet zeker. Als er iets is mail ons dan, want daar kunnen wij wel aankomen in het ziekenhuis! Nou dit was voor nu wel weer even genoeg en rest ons te zeggen tot het volgende verhaal! O, ja en het enige voordeel van dit is geweest dan het ons nog meer naar elkaar heeft toegebracht!

liefs Sten en Madeleine

Annemarie

Tjee, dat is schrikken geweest!! En dat alleen van het voedsel?? Kan me voorstellen dat je het dan niet meer vertrouwt daar!!

Doe rustig aan jullie, neem de tijd voor het herstel jongens! en ik hoop dat de rest van jullie reis wat beter gaat verlopen hoor!!

Liefs Ann

Priscilla

Had het al gehoord van mama, maar wel fijn dat jullie morgen weer kunnen verder gaan met jullie reis! Ik hoop niet dat je dit nog een keer gaan meemaken hoor...

Ellen

Oh Sten, waar je zo bang voor was, gebeurd dus meteen in de eerste week! Echt vervelend voor jullie. Maar volgens mij hoort het wel een beetje erbij! En nu jullie dit samen hebben mee gemaakt, geloof ik best dat jullie weer een stukje naar elkaar hebben toegebracht. Maar het positieve is dat jullie morgen weer lekker verder kunnen reizen! Ik hoop dat het dan niet weer in het ziekenhuis eindigt......Maar Sten heb je ook een prive-email? Want dan kan ik je ook af en toe prive mailen? Ik hoor het wel en veel plezier de komende dagen.
xx Ellen

Marian

Sow, dat is wel ff een verhaal zeg ... jeetje! Blij in ieder geval dat jullie nu aan de betere hand zijn. Veel beterschap.

x Marian

De Emmertjes

Jeetje... dat is ff schrikken. Ben blij dat jullie weer aan de beterende hand zijn.
Doe maar rustig aan en we horen snel weer van jullie.

Groetjes Zandra

marion butter

Nou nou dat is ook een verhaal.
Sterkte en nu eerst maar weer goed opknappen en dan weer genieten.
Groetjes uit een regenachtig nederland.

Fam. Butter

Mark&Marjolijn

Dat is even schrikken om dit te lezen.... en dat in de 1ste week al! Gelukkig dat het weer beter met jullie gaat, dat is het belangrijkste! Logisch dat jullie India nu vaarwel willen zeggen na dit gebeuren.
Sterk vandaag nog verder aan, zodat jullie morgen weer verder kunnen reizen!! Jullie zijn in elk geval weer een ervaring rijker!

Fijn dat jullie elkaar zo goed steunen en het weer dichter bij elkaar brengt!

Liefs M&M

den, jes, gwen en duncan

hey daar

go jongens wat vervelend allemaal ik hoorde het al van agnes gelukkig zijn jullie opknappende
en kunnen jullie de reis (goed) voort zetten..

sterkte daar.
gr jessica

Theo ( VB)

Ff Schrikken, maar meteen dan maar de volgende boodschap; dit is niet zomaar het geval.........alle voedsel in die wereld moet je LINKS latrn liggen: alleen flessenwater ( waarvan de dop nog geseald is !! en ander gesealde frisdrank ....
Geen verse produkten van "langs de straat", GEEN vers fruit en verse groenten in een hotel, of uit een kraam of wat dan ook !!! Ook niet als het zogenaamd gewassen is...... NOOIT doen, want wij westerlingen kunnen daar ECHT niet tegen ! Dit geldt daar en ook in Zuid-Amerika........
Australië en Nieuw-Zeeland zijn daarop een uitzondering !

Sterkte en LET goed op jezelf ( x2) en laat je niet verleiden, door het - omdat het er zo mooi en goed uitziet - toch te eten ! DON'T
Dus ook iet in Nepal, Vietnam, Cambodja, China etc.

H.G. Theo van de VB

jessica

Wat een tegenvaller zo in de eerste week! Gelukkig gaat het nu wat beter en kunnen jullie de reis weer voortzetten! Heel veel sterkte daarzo... geniet van elkaar en wij denken aan jullie! Wacht de foto's af!

Liefs Lars en Jessica

steven natas en de kids

hey mad en sten

gelukkig zijn julie weer aan de betere hand en kunnen jullie weer verder met reizen. Let goed op met wat je eet (zie bericht van theo)

Hoop dat jullie weer snel aansterken en weer kunnen genieten van elkaar en de reis

xxx steef natas en de kids

Wilco

Sten,

Klinkt allemaal heel spannend daar...

Ik ben net weer terug uit Incredible India....

Tip:
Ga snel naar Nepal... en dan om bij te komen van de kou snel naar Thailand;)

Gerrit

Da's mooi scheisse zeg. Ik hoop dat het weer beter met jullie gaat. Gelukkig is wat er te zien en te beleven valt wel mooi.

Hou je haaks, pas goed op jezelf en blijf genieten!

Theo ( VB)

mochten jullie weer gaan vliegen: geen sterke drank aan boord nemen: alleen water, want met alcohol droog je ook uit ( heb dat helaas zelf moeten ervaren)

Roelof

Vervelend voor jullie, maar van de andere kant kun dit ook bijna niet voorkomen. Herstellen en vooral weer gaan genieten van al het leuke wat Nepal te bieden heeft. Ik weet niet wat jullie daar allemaal gaan doen maar ga niet te snel de hoogte in.
Misschien een tip: laat de tel. simvrij maken en koop een lokale sim kaart.
Groetjes Roelof

Natasha (LNV)

Hé Sten (en Madeleine)!

Jeetje...wat een nare ervaring zeg! Dat brengt wel gelijk een nare herinnering mee over India, vervelend! Let goed op elkaar en maak er in ieder geval nog het beste van zo lang jullie in India zijn. Geniet vooral verder van de verdere reis....Ik lees je ervaringen weer vanzelf :)

Groetjes,
Natasha

Gerrie

Wat een mooi positief besluit aan jullie berichtje. Nader tot elkaar gebracht!
En je kunt het nu waarschijnlijk nog niet geloven, maar zo'n ervaring blijft je je hele leven bij. Wat een avontuur!
Sterkte; er gauw weer bovenop komen en blijf het lekker avontuurlijk houden!
Ben nu helemaal benieuwd naar het volgende verhaal en ook naar de foto's!

Naast sterkte; blijf genieten met volle teugen van jullie wereldreis!
Gerrie

Ariën

Hoi Sten en Madeleine, globalisten, wereldavonturiers!

Dat leest spannend en avontuurlijk, bevordert niet slechts alleen adrenaline gehalte maar blijkbaar ook de activiteit van jullie maag en alles wat daarmee verbonden is! Tja, wat kan ik aanraden beetje Jing en beetje Jang en nooit TE, maar dat zullen jullie zelf ook wel weten. Behalve dan het samen verwerven van geestelijke rijkdom, dat mag dan wel weer VEEL!

Mooi om jullie samen op de foto te zien, hoop dat er nog bijzondere foto's volgen!
Ik wens jullie veel plezier en ga jullie zeker volgen!
Met vriendelijke groet,
Ariën Baken

Guido Hartensveld

Horror!

Sjesus, en daar lig je dan in zo'n ziekenhuis. Wat zullen jullie je "eenzaam" gevoeld hebben en tegelijkertijd weer heel rijk, want jullie waren "samen".

Goeie tips van Theo; hetzelfde geldt voor koffie aan boord. Dehydratie is inderdaad een grote vijand, vooral op hoogte.

Groetjes uit Dullstroom, Zuid Afrika

Goretti

Och arm, en dat in jullie eerste week, wat een ellende. Hoop dat jullie al met al alsnog kunnen genieten van India. En de vuurdoop is geweest, het kan nu alleen nog maar beter gaan, dichter bij elkaar, meer binding, enzo, maakt dat je al het mooie en goede wat jullie tijdens het voortzetten van de reis nog intenser beleeft. Oke dan, sterkte, groetjes, liefs Goretti uit Beverwijk