StenMad-DeWereldRond.reismee.nl

Eerste indrukken Delhi

Lieve allemaal,

hierbij een bericht uit het verre Delhi. Gistermiddag vanuit Amsterdam vertrokken naar Delhi, India. Dit via London. Beide vluchten zijn goed gegaan. Al blijft voor Madeleine het opstijgen en het dalen niet fijn en had zij daar even problemen mee. Maar eenmaal in de lucht ging het allemaal goed. Na wat uurtjes gewacht te hebben op London (lees verveeld, want wij wilden natuurlijk niet teveel geld uitgeven daar) in het vliegtuig naar Delhi nog genoten van een warme maaltijd om ongeveer half 11 in de avond. Daarna heeft Sten moeilijk kunnen slapen de gehele vlucht, maar Madeleine is na het eten als een blok in slaap gevallen en pas toen het licht werd weer wakker geworden. Al was het toen ook nog maar 4 uur in de ochtend. Toen gelijk maar even ontbeten in het vliegtuig. Na een tijdje aangekomen in Delhi. Daar was het toen al 12 uur (hadden namelijk een vertraging opgelopen door technische problemen) en toen wij eenmaal door de visum controle en de bagage op hadden gehaald stond onze chauffeur al op ons te wachten en heeft ons naar de hostel gebracht.

De hostel zelf stelt niet veel voor, heel low key en heel klein en toch ook wel een beetje smerig. De autorit naar de hostel was een reis op zich. Het autorijden hier is gewoon gaan en je ziet wel waar je uitkomt, of je ergens tussenkomt en anders druk je gewoon op je toeter, want dan lukt het alsnog. Dus een hele hoop getoeter om ons heen. Ook al veel armoede te zien, wat voor ons toch onbegrijpelijk blijft, want aan de andere kant zien wij ook veel rijkdom!! Het verschil is gewoon zo ontzettend groot, dat is ook niet in woorden te omschrijven.

Na even bij te zijn gekomen in onze kleine kamer, besloten even Delhi toch maar in te gaan. Ook al waren wij een beetje brak. Oke Sten meer dan Madeleine, maar vooruit toch gegaan. Ondertussen een Braziliaanse jongeman tegengekomen, waarmee wij uiteindelijk de gehele dag hebben doorgebracht. Op straat is het echt heel smerig, als wij niet uitkijken waar wij lopen staan wij zo in de poep, urine of straatvuil. Om over de geur dan nog maar niet te beginnen. Het oversteken was ook een opdracht op zich, want zoals wij al eerder zeiden de mensen rijden gewoon door en je moet je er tussen wurmen, maar dit is meerdere keren gelukt. Uiteindelijk klein rondje Delhi gedaan. Met de metro geweest (waar je helemaal nagekeken wordt en de camera door de scanner moest!) en wat winkels bekeken en uiteindelijk een supermarkt gevonden en een restaurantje waar wij wat hebben gegeten (pittige spaghetti). Alles kostte voor ons samen rond de 7 euro. Echt helemaal niks dus. Verder nog vele opdringerige mensen tegengekomen. Vooral de kleintjes willen geld van je en gaan (als je niet uitkijkt) zelfs je zaken in om te kijken of er iets inzit. En blijven dan kilometers achter je aan lopen. Dat is echt ontzettend wennen, want veel vrijheid heb je niet. Om de zoveel meter vraagt er iemand wel wat, wil iemand wat van je of proberen ze je iets te verkopen. Zo meteen eerst maar eens gaan slapen en dan morgen eens verder kijken. Wij zijn van plan om nog 1 dag hier te blijven en dan op 13 januari verder te gaan India in met de trein. Maar daar houden wij jullie van op de hoogte! Tot die tijd, wij passen goed op elkaar, ondersteunen elkaar en gaan ervoor zorgen dat wij allebei een beetje aan alles hier gaan wennen, want dat is nog zeker niet het geval!

Heel veel liefs Sten en Madeleine

Priscilla

Fijn dat alles goed is gegaan tot nu toe!

Tim

Ola, dag 1 was er dus al eentje met de nodige belevenissen. Mooi dat de reis goed ging.

Heel veel plezier de komende dagen!

wie niet

Leuk verhaal!! Ik ga jullie zeker volgen..hoop dat jullie alle inentingen hebben gehaald?
succes ermee.

Marian

Hey hey,

klinkt idd echt als India, wat een apart land is dat! You love it or you hate it ... zeggen ze wel is. Francine en ik zijn er in een maand tijd van gaan houden. Geniet!

xx

Guido

Leuk om jullie zo te volgen. Mooi dat me dat zondagavond nog even mailde. Ik ben vandaag aangekomen in Dullstroom ZA, 3 uurtjes van Joh Burg.
Mooi ook dat jullie goed voor mekaar zorgen, dan doe ik dat ook voor je zussie als ik weer thuis. Tot die tijd zorgen we voor mekaar op afstand

Jessica

Hee Sten en Mad..

Wat een verhaal zo de eerste dag.. Alles zal inderdaad even wennen zijn.. Lekker dat de reis goed verlopen is! Wees zuinig op jullie spullen en vooral goed op elkaar.. Jullie gaan heel wat moois zien en beleven, wij blijven jullie volgen! En wachten de foto's af!

Liefs Lars en Jessica

natasja

hey,

Fijn dat het goed is gegaan, pas inderdaad goed op elkaar en vooral op je bezittingen als ik het zo lees.

Hoop voor jullie dat jullie hier aan wennen klinkt allemaal heel hectische.

kus natas

Selma

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.
Volgens Inge (teamgenootje die paar weken door India heeft gereisd) is Delhi het smerigst, daarna wordt het (wat) beter.
Hopelijk klopt het...:)
Have fun!!

X Selma

Gerrie

Leuk hoor. Ik ga jullie helemaal volgen!
Veel plezier!

Mark&marjolijn

Heey Sten & Madeleine,

Fijn om te weten dat jullie goed zijn aangekomen. Zelfs in 1 dag al veel beleefd...dat beloofd wat voor de rest van het jaar haha.

Geniet er lekker van en idd ondersteun elkaar...dan word het een wereldtijd samen!!

Liefs Mark&Marjolijn
Ps. sleutel is veilig gekomen...nog bedankt daarvoor!

Bram en Tiny

Fijn dat jullie er zijn. Voor Madeleine nog vaak stijgen en landen, maar misschien went dat ook nog wel.

Inmiddels zitten jullie spijkerbroeken alweer in de
wasmachine, gaat gewoon door hier.

Veel plezier met jullie trip de komende tijd,we blijven benieuwd.

groetjes

Francine

Hahahahha!!! heeeeel herkenbaar! en wat vinden jullie ervan om continu uitgelachen te worden? En continu met hele families op de foto? Er is maar 1 manier om het te overleven: gewoon de lol ervan in zien!!! Heel veel plezier: India is erg moeilijk, maar ook heel mooi en leuk!

fam berkhout

zo ik kijk nou al uit naar jullie volgende verhaal wat leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat
zo lijken jullie toch dicht bij....

later en kijken uit voor de shit

xxxxxxx

Sjaak

Sten, ik zie het al. Je kunt beter terugkomen! Er ligt nog wat narekenwerk voor Nadeelcompensatie en nu Linda een weekje met vakantie gaat kan ik je nog wel even gebruiken.
Mocht je toch niet van gedachte veranderen, veel sterkte! De wereld blijkt toch heel anders te kunnen zijn buiten Nederland.
Groet, Sjaak

Ellen

Hey Sten, meteen een verhaal op dag 1. Wie had dat gedacht ;)! Maar fijn dat jullie veilig zijn aangekomen daar. En 7 euro, wat een prijs! Lijkt me heerlijk......
Maar even over de radio hier, die stoort heel erg, weet jij daar iets van, want jij altijd met je magische handen had altijd de controle over de radio?! Maar ik wens jullie heel veel plezier met reizen en geniet er van. Ik kijk naar het volgende verhaal uit.

xx Ellen

Annemarie

Klinkt als een heel avontuur, een compleet andere cultuur ook :) lijkt me idd goed wennen!! Lege zakken houden dus!

Ik kijk uit naar wat jullie nog meer gaan beleven!!

Heel veel plezier en idd, pas goed op elkaar!!

Liefs Ann

Floor

Heeerlijk dat het avontuur nu écht begonnen is!! Laat de boel lekker los en ga maar genieten. Ik weet zeker dat jullie dat lukt!
Veel plezier!

Kus Beppie ;)

ome Piet

hoi,Mad en Bollie

Fijn dat alles goed is gegaan,wat betreft het dalen en landen kan je bij de stewardes er misschien iets voor krijgen, heeft Gre ook gehad.

voor de rest veel plezier

groetjes Piet en Gre

mariska

Leuk verhaal!
We gaan jullie volgen.
Veel plezier.

kus van ons allen

Theo ( Voedselbank)

Goede reis........... en neem mij mee ( in gedachten), want Theo = ook treinen-gek; zou wel de hele wereld af willen reizen voor al die mooie trajekten, die allemaal te boek staan als "de mooiste treinreis ter wereld"!

Be carefull.

Theo ( Voedselbank)

By the way: morgen - de 14e januari - is Wilma jarig.